NAŠE SLUŽBY

PRÍSTROJOVÁ DIAGNOSTIKA

Na kompletné hodnotenie postury používame vysoko sofistikované a moderné diagnostické zariadenia od medicínskej firmy Sensor Medica, ktorá sa špecializuje na hodnotenie postury. Diagnostiku začíname vždy hodnotením samotného stavu nohy pomocou 3D laser footscanu. Sledujeme tvar pozdĺžnej klenby, priečnej klenby, valgozitu a varozitu členkových kĺbov, ale aj akékoľvek odchýlky od fyziologického stavu samotnej nohy pacienta. Vyšetrenie pokračuje analýzou rozloženia tlakov chodidiel v stoji a pri chôdzi na baropometrickej plošine. Na hodnotenie stability tela využívame posturografiu. Diagnostiku ukončujeme 2D videografiou, ktorá poukáže na akékoľvek odchýlky držania tela od fyziologickej normy na základe antropometrických bodov.

KINEZIOTERAPIA

Kinezioterapia patrí medzi základné zložky komplexnej fyzioterapeutickej liečby. Liečba pohybom je indikovaná pri rôznych ochoreniach a poškodeniach pohybového aparátu. Pri realizácii kinezioterapie sa zameriavame na konkrétnu diagnózu a cvičenie individuálne prispôsobujeme klientovi. V rámci kinezioterapie sa zameriavame na terapiu plochonožia detí a dospelých podľa vývojovej kineziológie, cvičene pri diagnóze Hallux Valgus, terapia oslabenia hlbokého svalového systému, cvičenie pri chybnom držaní tela, cvičenie pred a po ortopedických a traumatologických zákrokoch, terapia pri bolestiach krčnej a driekovej chrbtice. Pri cvičení využívame rôzne pomôcky ako: BOSU, fitloptu, nestabilné plošiny, theraband, TRX, Propriomed, SM systém a iné.

MANUÁLNA TERAPIA

Manuálna terapia predstavuje cielenú, pre kĺby šetriacu a nebolestivú liečebnú techniku, ktorú spolu s kinezioterapiou fyzioterapeut využíva  pri liečbe funkčných, reverzibilných porúch pohybového aparátu. Jedná sa o špeciálne manuálne techniky, ktorými sa analyzujú a lokalizujú poruchy pohybu v oblasti periférnych a medzistavcových kĺbov. Získaný nález slúži ako východisko k manuálnym, terapeutickým postupom, ktoré vykonáva fyzioterapeut vo forme mobilizačných techník. Tieto techniky sa používajú na zmiernenie bolestí za účelom mobilizácie obmedzeného pohybu, ak sú spôsobené reverzibilnou funkčnou poruchou kĺbu alebo svalov prislúchajúcim k tomuto kĺbu.

KINEZIOTAPING

Kineziotaping, je v súčasnosti veľmi populárny a využívaný v oblasti fyzioterapie, športu, prevencie, podpory liečby poúrazových stavov a ošetrenie akútnych stavov.  Správnou aplikáciou vhodnej techniky kineziotapu na postihnutú oblasť aktivujeme reflexnú odpoveď organizmu s cieľom odstrániť patologické zmeny, čím umožníme pohybovému aparátu návrat k správnemu funkčnému stavu.

BANKOVANIE

Bankovanie dôkladne detoxikuje celý organizmus. Z hľadiska fyzioterapie sa bankovanie využíva predovšetkým na znižovanie bolesti a liečenie svalových spazmov. Zároveň ale uvoľňuje stuhnuté svaly chrbta, nôh a ramien. Zmierňuje bolesti chrbta a lieči svalové spazmy; uvoľňuje svalstvo; zmierňuje zápalové stavy pri pooperačných stavoch, zápaloch šliach či kĺbov; blahodárne pôsobí na lymfatický, imunitný aj nervový systém; pozitívne ovplyvňuje vnútorné orgány (obličky, žalúdok, slezinu, pečeň, žlčník, pohlavné orgány); zlepšuje krvný obeh, čistí krv a pozitívne vplýva na činnosť srdca; pomáha pri reumatizme či anémii.

TENS

Transkutánna elektroneurostimulácia, je osobitá forma nízkofrekvenčnej elektroterapie. Je to liečba prostredníctvom aplikácie bifázických pulzných prúdov s impulzami kratšími ako 1 ms., čo vylučuje riziko popálenia. Využíva sa na nefarmakologické tlmenie rôznych druhov bolestí, najmä v pohybovom systéme. Doba aplikácie je obvykle 20 minút, v závislosti od druhu TENS to môže byť ale i podstatne dlhšie (60 min. až niekoľko hodín). Mechanizmus účinku sa vysvetľuje prostredníctvom vrátkovej teórie, čo znamená "zablokovanie" neurónových receptorov bolestí endorfínmi. Procedúra je pacientami dobre tolerovaná a pre optimálny účinok je potrebná približne trojtýždňová liečba. U akútnych stavoch sa odporúča denná aplikácia, u chronických 1-3x týždenne.

Od 1.9.2019 rozširujeme naše služby o výjazdovú fyzioterapiu v mieste bydliska klienta

PROCES VYŠETRENIA