NAŠE SLUŽBY

PRÍSTROJOVÁ DIAGNOSTIKA

Na kompletné hodnotenie postury používame vysoko sofistikované a moderné diagnostické zariadenia od medicínskej firmy Sensor Medica, ktorá sa špecializuje na hodnotenie postury. Diagnostiku začíname vždy hodnotením samotného stavu nohy pomocou 3D laser footscanu. Sledujeme tvar pozdĺžnej klenby, priečnej klenby, valgozitu a varozitu členkových kĺbov, ale aj akékoľvek odchýlky od fyziologického stavu samotnej nohy pacienta. Vyšetrenie pokračuje analýzou rozloženia tlakov chodidiel v stoji a pri chôdzi na baropometrickej plošine. Na hodnotenie stability tela využívame posturografiu. Diagnostiku ukončujeme 2D videografiou, ktorá poukáže na akékoľvek odchýlky držania tela od fyziologickej normy na základe antropometrických bodov.

KINEZIOTERAPIA

Kinezioterapia patrí medzi základné zložky komplexnej fyzioterapeutickej liečby. Liečba pohybom je indikovaná pri rôznych ochoreniach a poškodeniach pohybového aparátu. Pri realizácii kinezioterapie sa zameriavame na konkrétnu diagnózu a cvičenie individuálne prispôsobujeme klientovi. V rámci kinezioterapie sa zameriavame na terapiu plochonožia detí a dospelých podľa vývojovej kineziológie, cvičene pri diagnóze Hallux Valgus, terapia oslabenia hlbokého svalového systému, cvičenie pri chybnom držaní tela, cvičenie pred a po ortopedických a traumatologických zákrokoch, terapia pri bolestiach krčnej a driekovej chrbtice. Pri cvičení využívame rôzne pomôcky ako: BOSU, fitloptu, nestabilné plošiny, theraband, TRX, Propriomed, SM systém a iné.

MANUÁLNA TERAPIA

Manuálna terapia predstavuje cielenú, pre kĺby šetriacu a nebolestivú liečebnú techniku, ktorú spolu s kinezioterapiou fyzioterapeut využíva  pri liečbe funkčných, reverzibilných porúch pohybového aparátu. Jedná sa o špeciálne manuálne techniky, ktorými sa analyzujú a lokalizujú poruchy pohybu v oblasti periférnych a medzistavcových kĺbov. Získaný nález slúži ako východisko k manuálnym, terapeutickým postupom, ktoré vykonáva fyzioterapeut vo forme mobilizačných techník. Tieto techniky sa používajú na zmiernenie bolestí za účelom mobilizácie obmedzeného pohybu, ak sú spôsobené reverzibilnou funkčnou poruchou kĺbu alebo svalov prislúchajúcim k tomuto kĺbu.

KINEZIOTAPING

Kineziotaping, je v súčasnosti veľmi populárny a využívaný v oblasti fyzioterapie, športu, prevencie, podpory liečby poúrazových stavov a ošetrenie akútnych stavov.  Správnou aplikáciou vhodnej techniky kineziotapu na postihnutú oblasť aktivujeme reflexnú odpoveď organizmu s cieľom odstrániť patologické zmeny, čím umožníme pohybovému aparátu návrat k správnemu funkčnému stavu.

BANKOVANIE

Bankovanie dôkladne detoxikuje celý organizmus. Z hľadiska fyzioterapie sa bankovanie využíva predovšetkým na znižovanie bolesti a liečenie svalových spazmov. Zároveň ale uvoľňuje stuhnuté svaly chrbta, nôh a ramien. Zmierňuje bolesti chrbta a lieči svalové spazmy; uvoľňuje svalstvo; zmierňuje zápalové stavy pri pooperačných stavoch, zápaloch šliach či kĺbov; blahodárne pôsobí na lymfatický, imunitný aj nervový systém; pozitívne ovplyvňuje vnútorné orgány (obličky, žalúdok, slezinu, pečeň, žlčník, pohlavné orgány); zlepšuje krvný obeh, čistí krv a pozitívne vplýva na činnosť srdca; pomáha pri reumatizme či anémii.

TENS

Transkutánna elektroneurostimulácia, je osobitá forma nízkofrekvenčnej elektroterapie. Je to liečba prostredníctvom aplikácie bifázických pulzných prúdov s impulzami kratšími ako 1 ms., čo vylučuje riziko popálenia. Využíva sa na nefarmakologické tlmenie rôznych druhov bolestí, najmä v pohybovom systéme. Doba aplikácie je obvykle 20 minút, v závislosti od druhu TENS to môže byť ale i podstatne dlhšie (60 min. až niekoľko hodín). Mechanizmus účinku sa vysvetľuje prostredníctvom vrátkovej teórie, čo znamená "zablokovanie" neurónových receptorov bolestí endorfínmi. Procedúra je pacientami dobre tolerovaná a pre optimálny účinok je potrebná približne trojtýždňová liečba. U akútnych stavoch sa odporúča denná aplikácia, u chronických 1-3x týždenne.

Laseroterapia

Liečba laserom je časť svetloliečby. Laserové svetlo je nosičom energie, ktorú je schopné odovzdať pri dopade na ožarovanú plochu. Využíva opakované impulzy úzkeho zväzku monochromatického svetla a hlboko zasahuje do povrchovej časti tkanív, kože a slizníc. Je životabudičom pre bunky (zlepšuje bunkové dýchanie, spevňuje bunkové steny - fotónová reakcia, zlepšuje minerálnu rovnováhu, má silné protizápalové, protibolestivé, protibakteriálne a protivírusové účinky, upokojujúce účinky - uvoľňuje kŕče a zmenšuje opuchy).

Indikácie:

• kožné choroby (akné, vypadávanie vlasov, popáleniny, otlaky, zápaly kože, ekzémy, pooperačné jazvy, lišaje, strie)
  • kĺbové choroby (poúrazové, pooperačné, reumatické, degeneratívne, opuchy)
  • poruchy žliaz a svalov (syndrómy z preťaženia, poúrazové a pooperačné stavy)
  • stomatologické bolesti, afty, herpesy
  • hematómy (modriny)
  • laserová akupunktúra

Ultrazvuková terapia

Ultrazvukové vlny pri prechode na kožu cez ošetrujúcu hlavicu vyvolávajú vibrácie okolitého tkaniva, najmä takého, ktoré obsahuje kolagén. Zvýšená vibrácia spôsobuje produkciu tepla v tkanive. Teplo môže pomôcť pri redukcii bolesti a svalových spaziem a môže zároveň urýchliť proces liečenia.
Liečba ultrazvukom sa obyčajne aplikuje použitím malej kovovej hlavice, ktorá vysiela ultrazvukové vlny. Hlavica sa plynule pohybuje po pokožke po dobu približne 3-5 minút. Liečbu môžete opakovať 1-2 krát denne pri akútnych poraneniach alebo menej častejšie pri chronickej bolesti.

Dávka ultrazvuku sa môže líšiť buď intenzitou alebo frekvenciou ultrazvukových vĺn. Jednoducho povedané pri nižšej frekvencii prenikajú ultrazvukové vlny hlbšie do tkaniva, a preto sa používa v takých prípadoch, keď je poranené tkanivo vo väčšej hĺbke. Naopak, vyššia frekvencia sa používa na ošetrenie poranení bližšie pod povrchom kože.

Liečivé a masážne účinky ultrazvukovej terapie majú dve hlavné výhody. Po prvé zvyšujú prietok krvi v ošetrovanej oblasti a tým sa zrýchľuje proces liečenia, po druhé zmierňujú opuchy, ktoré sú hlavným zdrojom bolesti.

Jednou z najväčších výhod ultrazvukovej liečby je to, že znižuje čas liečby istých druhov poranení mäkkého tkaniva.

• Ultrazvuk podporuje obnovenie tkaniva v postihnutej oblasti, čím urýchľuje čas potrebný na rozloženie zápalového procesu.

• Ultrazvuk môže stimulovať produkciu väčšieho množstva kolagénu - hlavnej zložky mäkkého tkaniva v šľachách a väzivách.

• Ultrazvuk podľa všetkého zlepšuje rozpínavosť zrelého kolagénu, a môže tak mať pozitívny vplyv na jazvy, ktoré sa zvyčajne objavujú po zranení.

Ženská fyzioterapia

Ženské telo predstavuje výnimočný nástroj, o ktorý je potrebné sa neustále starať. Mnoho žien počas života pracuje s rôznymi problémami. Často ani nenájdu odvahu rozprávať, či sami pociťujú tieto témy ako tabuizované. Dysfunkcie v oblasti panvového dna sa dajú riešiť pomocou špeciálnych fyzioterapeutických prístupov. Vieme ženy naučiť správne s panvovým dnom pracovať. Nie vždy je problém v oslabení svalov panvového dna. Častokrát sa naopak v praxi stretávam s panvovým dnom, ktoré je skôr hypertonické (svaly majú zvýšené napätie). Pomocou fyzioterapeutického vyšetrenia viem tieto dva stavy od seba odlíšiť a následne vytvoriť na mieru ušitý správny cvičebný plán, pomocou ktorého odstránime poruchy v oblasti panvového dna. To znamená, že ženy môžu mnohé problémy vznikajúce na základe porúch v tejto oblasti zmierniť , dokonca úplne odstrániť. Fyzioterapia po pôrode sleduje najmä opätovnú správnu funkčnosť raťazca svalov panvového dna, bránice a brušných svalov.

Každý pôrod je iný a prináša so sebou veľké zmeny. Či to bol pôrod prirodzený alebo pôrod cisárskym rezom. V oboch prípadoch v období šestonedelia dochádza k procesu hojenia.Po pôrode sa mamičky venujú hlavne svojim deťom.
Popôrodné obdobie náročné obdobie vo všetkých smeroch, avšak je dôležité myslieť aj na svoje telo a počúvať ho. V prípade prirodzeného pôrodu sa fyzioterapia zameriava na oblasť panvového dna a jeho správne uvedomovanie si a zapájanie. Tiež pracujeme na správnom držaní tela, ktoré následne vedie k zlepšeniu stereotypov a zabráneniu zbytočných bolestivých stavov

Terapia skoliózy

Skolióza je čiastočné fixované laterálne zakrivenie chrbtice vo frontálnej rovine. Etiológia je rôzna, svalové, nervové ochorenia a pod., ale pri idiopatických skoliózach (je ich 80%) etiológia nejasná. Liečba môže byť len symptomatická. Bočné zakrivenie chrbtice spôsobuje vznik kompenzačných zakrivení, ktoré berieme do úvahy pri zostavovaní rehabilitačného programu. Funkčná skolióza s tromi zakriveniami je pozorovaná u viacerých skoliotických ľudí, pritom rebrá sú rotované dopredu na konkávnu stranu skoliotického zakrivenia a dozadu na konvexnú stranu. Na konkávnej strane vzniká kostávna depresia (reberné údolie) a na konvexnej vzniká torakálny gibus (hrb). Kaudálne pod kostávnou depresiou sa nachádza lumbálny gibus a pod torakálnym hrbom je lumbálna depresia. Na konvexite zakrivenia je znížená pohyblivosť chrbtice, bolesť chrbta, psychologické problémy s deformitou (kozmetický defekt) a pri väčších uhloch zakrivenia je kardiorespiračná dysfunkcia. Na skoliózu sa dívame ako na zmnoženie posturálnej nerovnováhy. Správna postura spotrebuje minimálnu energiu, pričom nedochádza k stresovaniu svalov a spojivových tkanív. Chabá postura sa ľahko zmení na posturálnu nerovnováhu ako je kyfóza, lordóza, skolióza. Najväčšie nebezpečenstvo pre idiopatickú skoliózu predstavuje obdobie adolescencie. Katarína Schrotová je známa svojou frázou: "neexistuje hrb, ale iba stočené rebrá". Je to pravdivé vo včasnom štádiu vývoja skolióz, kde k progresii gibu dochádza z dôsledku svalovej nerovnováhy. Takmer v každom prípade sa posturálna nerovnováha prejavuje aj v sagitálnej rovine, a to zvýšenou lumbálnou lordózou a následným zvýšením hrudnej kyfózy, ďalej je hlava predsunutá dopredu a prehlbuje sa krčná lordóza.

PROCES VYŠETRENIA